POWERBLOCKS
  • Home
  • Oplossingen
    • Fundament
    • DCS
    • TLN ORM
    • Capaciteitsplanner
    • Scenarioplanner
    • Track & Trace
    • Rendementsanalyse
    • SLA portal
  • Actueel
  • Over ons
  • Referenties
  • Contact
overzicht
(Plus al je andere rapportages)
Met de Powerblocks BI rapportages voor rendement en operatie heb je direct inzicht in de kengetallen die voor jouw bedrijf en type werk van belang zijn. Visueel leggen we de vinger op de mooie en de zere plekken. De basis is snel gelegd en samen passen we waar nodig de details aan. Plus we nemen je mensen mee in het data gericht denken. 
​
Het resultaat is grip op de zaak op basis van feiten en cijfers. 

zekerheid

Foto
Waar kan ik mijn marges, ritten of proces nog verbeteren? 

Veel dingen zijn zichtbaar en heb je al goed in de gaten. Maar er zullen ook onzichtbare en onverwachte verbeterpunten te vinden zijn. 
Hoog-over totale omzet en kosten zal iedereen al paraat hebben. Maar wat als je gaat inzoomen op een regio? Of het verschil tussen dinsdagen en vrijdagen wilt onderzoeken? Of wat de meest of minst rendabele wagen is? 
Hiervoor is dieper inzicht nodig. Business Intelligence rapportages maar dan op een hoger plan... Altijd inzicht in hoe de operatie loopt en vooral antwoord op de vraag: waar kunnen we nog verder verbeteren? 
Inzicht is geen zoeklicht; uitschieters maken we daarom extra goed zichtbaar. Het kan je zomaar het inzicht verschaffen dat je dinsdag altijd een topdag is door een heel goede stopdichtheid. Of dat je met een klant in een bepaalde regio structureel verlies draait. 
Zo krijg je de verbeterpunten op een presenteerblaadje. 
Mijn bedrijf heeft verschillende typen vervoer. Alles werkt anders en kun je niet met elkaar vergelijken. 

​Niet alles is vergelijkbaar, dat klopt. Daarom maken wij onderscheid in 3 typen vervoer (en warehousing). Contractvervoer, transport en distributie. Elk van de 3 typen gebruikt een eigen benadering van hoe kosten toe te wijzen en het rendement te bepalen. 
​Maar alle 3 de benaderingen gaan uit van 1 principe: wat heeft deze rit mij in werkelijkheid gekost? 
Door kosten toewijzing op het laagst mogelijke niveau – zending of rit – kunnen we ook altijd “naar boven toe rekenen” en ontstaat de mogelijkheid om in alle denkbare dwarsdoorsnedes de kengetallen te tonen. Per klant, regio, planner, week, maand of (week)dag of een combinatie van deze. 

Ik denk dat mijn planners optimaal plannen, maar klopt dit onderaan de streep ook? 

Dat is altijd de vraag. En wordt ook bijna altijd met ‘ja’ beantwoord. Maar nu krijg je inzicht in wat elke rit, klant of wagen écht heeft bijgedragen aan het totaalresultaat. Was deze rit die geld gekost heeft nodig om het totaalresultaat beter te laten zijn? Of had deze rit nog meer bij kunnen dragen aan het resultaat?  ​​​​

Actie

Foto
Hoe neem ik mijn mensen mee in mijn bevindingen?
​

Eergisteren is al uit het collectieve geheugen verwijderd. Gisteren vaak nog niet! Daarom zorgen wij ervoor dat de data door de dag heen ververst wordt. Dat betekent dat je de volgende dag een goed beeld hebt van hoe de dag van gisteren verlopen is. Correcties die nog uitgevoerd worden in de dagen erna worden uiteraard verwerkt dus verder terugkijken. Bijna real time inzicht zorgt ervoor dat je organisatie constant kan leren. 
​Minstens zo belangrijk om je mensen mee te nemen is begrip en besef van de (ken)getallen. Wat staat hier nou écht?? Spreken we allemaal dezelfde taal?  
Je kunt niet van “geen inzicht” naar “volle bak wijsheid” in korte tijd, want grote kans dat men niet meekomt. We hebben hiervoor een soort Ganzenbord stappenplan, om je hele organisatie degelijk naar een gezamenlijk besef te brengen.  
Net als bij het Ganzenbord zul je af en toe een paar stappen terug moeten om uiteindelijk bij de gouden eieren van een data gericht team te geraken. 
​​
Mijn grootste klant wil voor komend jaar max 2% tariefsverhoging. Ik hoop dat het net voldoende is…. 
​

Je wilt dan niet hopen, of denken. Je wilt het zeker weten. Wat is exact je marge op die klant? En is dit in elke regio zo? Kan het nog uit? Onderhandelingen zijn vaak de lastige gesprekken met je klant. Maar onderbouwd met cijfers is het gesprek toch makkelijker aan te gaan. 

Data en Informatie

Foto
TMS, WMS, Boordcomputer...ik heb niet al mijn data op één plek. Dit samenvoegen zal wel een tijdrovende en daarmee dure aangelegenheid zijn. 

Dat was het ooit wel en nu soms ook nog, maar in onze rapportage oplossing is de ontsluiting en het samenbrengen van de benodigde data een efficiënte en heel betaalbare stap. Het zal je wellicht verbazen hoe laagdrempelig dit kan.   
​Hiervoor bestaan een paar duidelijke oorzaken: we gebruiken ultramoderne en volledig schaalbare tools, halen alleen de data over die strikt nodig is en....we deden het al veel vaker, waardoor we de meest gebruikte transport pakketten al kennen en weten waar we moeten zijn. ​
​

​Dan zit ik dus wel tot in lengte van dagen aan jullie vast? 

Nou nee, eigenlijk minimaal. Wij geloven niet in een klantrelatie op basis van uren, maar wel in zelfredzaamheid. Dit doen we door tools in te zetten die jij als klant ook kan bedienen, zonder al te veel benodigde technische kennis. We maken samen de eerste paar rapportages waardoor je zelf snel kunt leren aanpassen en uitbreiden. Uiteraard bewaken we ook samen de architectuur en zorgen dat de gemaakte keuzes logisch zijn, want juist daar zit onze kracht. ​

What's next??

vraag een demo aan

​​Powerblocks
Regentesselaan 9
7316 AA  Apeldoorn
info@powerblocks.nl

Privacyverklaring
  • Home
  • Oplossingen
    • Fundament
    • DCS
    • TLN ORM
    • Capaciteitsplanner
    • Scenarioplanner
    • Track & Trace
    • Rendementsanalyse
    • SLA portal
  • Actueel
  • Over ons
  • Referenties
  • Contact